Czego szukasz?

ELMS i AsLMS

Nieoczekiwane rozstrzygnięcie na Paul Ricard dla G-Drive | Analiza

Trzecia runda ELMS była spokojniejsza niż wyścig w Austrii. Nadal jednak nie brakowało emocji na Paul Ricard. Oto analiza 4h Le Castellet 2021.

analiza 4h Le Casstellet 2021
Fot. European Le Mans Series

Analiza 4h Le Castellet 2021: Zaskoczenie G-Drive w LMP2

Przez znaczną część wyścigu zanosiło się na trzecią z rzędu wygraną zespołu WRT. Belgijska załoga dobrze wystartowała i sprawnie egzekwowała strategię przez pierwsze dwie i pół godziny. Jednakże na półtora godziny przed końcem zespół otrzymał karę pięciu sekund za niewłaściwe zachowanie na starcie. To zaburzyło strategię zespołu i sprawiło, że Louis Deletraz, Yiefei Ye i Robert Kubica finiszowali na piątym miejscu. Jednakże nadal prowadzą oni w klasyfikacji generalnej.

Wygrali zdobywcy Pole Position – G-DRive #26 w składzie Nyck de Vries, Roman Rusinov i Franco Colapinto. Rosyjski zespół popisał się alternatywnym podejściem do strategii, która pierwotnie wyglądała na błędną. Udało im się jednak pokonać WRT, a tempa wystarczyło także na powstrzymanie obu samochodów United Autosports.

Dodatkowo oba brytyjskie samochody dobrze grały zespołowo na torze. To pomogło im w pokonaniu WRT i Duqueine Team, które finiszowało na czwartym miejsciu. Załoga Tristiana Gomedy’ego, Memo Rojasa i Rene Bindera systematycznie pięła się ku górze po starcie z dziesiątego pola. W podklasie Pro-Am wygrało Racing Team Turkey, które posiada wsparcie techniczne TF Sport mające małe doświadczenie w LMP2. Mimo to turecka ekipa znowu finiszowała w pierwszej siódemce klasy LMP2.

ZOBACZ TAKŻE
Klasyfikacja generalna ELMS. Jak wygląda sytuacja w tabeli?

Analiza 4h Le Castellet 2021: Doskonale DKR, słodko gorzki wyścig Inter Europolu w LMP3

W LMP3 wygrał DKR Engineering, który przez prawie cały wyścig był poza zasięgiem. Zespół powetował sobie tym samym niepowodzenie ze Spielbergu. Drugie na mecie było #19 Cool Racing, które dobrze wykorzystało strategię. Podium uzupełnił prototyp numer dwa United Autosports.

Jeśli chodzi o Inter Europol Competition to są plusy i minusy. Trzynastka nie ukończyła wyścigu po starcie z piątego pola w LMP3 i kolizji z samochodem Spirit of Race po godzinie rywalizacji. Martin Hippe uszkodził zawieszenie w swoim Ligierze i musiał zaparkować swój samochód na poboczu. To wywołało jedyną pełną neutralizację, która zaburzyła nam sekwencje pit stopów we wszystkich klasach. Natomiast czternastka wywalczyła szóste miejsce po starcie z końca stawki klasy. Mattia Pasini ponownie zaskoczył mocnym startem i pierwszym stintem. Tuż za podium znalazła się siódemka Nielsen Racing i RLR. Dla Nielsena to był najlepszy wynik w tym trudnym dla nich sezonie. 

Wyścigu nie ukończył między innymi Team Virage. Samochód polsko-hiszpańskiego zespołu stanął w płomieniach na niespełna godzinę przed końcem rywalizacji.

Analiza 4h Le Castellet 2021: Nowy zwycięzca, ale Ferrari nadal niepokonane w GTE

W klasie GTE ponownie triumf odniosło Ferrari 488 GTE. Znowu był to samochód Iron Lynx,  z numerem osiemdziesiątym tak jak w Barcelonie. To może  budzić wątpliwości odnośnie efektywności BoP dla tego zespołu. Podium uzupełniło Spirit of Race, które do końca walczyło z Ferrari AF Corse. W trakcie wyścigu mieliśmy też kolizję Iron Dames z #93 Proton Competition, która finalnie wyeliminowała obydwa samochody w połowie wyścigu. Dość średnio też spisało się TF Sport, które ukończyło wyścig na siódmym miejscu w klasie mimo startu z Pole Position. Brytyjczycy mieli problemy podczas walki na torze i kilkukrotnie byli zaangażowani w kolizje z rywalami.

ZOBACZ TAKŻE
Yiefei Ye o początkach w Sportscarach. "To trudniejsze niż się wydaje"

Michelin Le Mans Cup: Słodycz dla Nielsen Racing

Zespół Nielsen Racing nie ma łatwego sezonu w ELMS po związaniu się z Ligierem. Natomiast dobrze im poszła runda na Paul Ricard, którą wygrała załoga numer 7. Drugie miejsce zdobyło COOL Racing #69, które ruszało z dalszej części stawki. Co ciekawe, drugi samochód, czyli #37 ruszał z Pole Position, ale finalnie nie ukończył rywalizacji. W klasie GT3 wygrała załoga Herberth Motorsport, która pokonała #8 Iron Lynx dzięki optymalnej strategii. Podium w tej klasie uzupełnił Iron Lynx z numerem dziewiątym.

Czwarty wyścig ELMS odbędzie się 11 lipca na torze Monza. Podczas tej rundy możemy się spodziewać dodatkowych samochodów w klasach LMP2 i GTE. Ma to związek z tym, że tydzień później WEC również jedzie rundę na Monzy i start w ELMS może być dobrym treningiem przed startem w mistrzostwach świata. 

ZOBACZ TAKŻE
Kalendarz ELMS 2021. Sportscary w wydaniu europejskim

Pełne wyniki trzeciej rundy ELMS z podziałem na klasy są dostępne tutaj.

5/5 (liczba głosów: 2)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama