Connect with us

Czego szukasz?

ELMS i AsLMS

Nieoczekiwane rozstrzygni臋cie na Paul Ricard dla G-Drive | Analiza

Trzecia runda ELMS by艂a spokojniejsza ni偶 wy艣cig w Austrii. Nadal jednak nie brakowa艂o emocji na Paul Ricard. Oto analiza 4h Le Castellet 2021.

analiza 4h Le Casstellet 2021
Fot. European Le Mans Series

Analiza 4h Le Castellet 2021: Zaskoczenie G-Drive w LMP2

Przez znaczn膮 cz臋艣膰 wy艣cigu zanosi艂o si臋 na trzeci膮 z rz臋du wygran膮 zespo艂u WRT. Belgijska za艂oga dobrze wystartowa艂a i sprawnie egzekwowa艂a strategi臋 przez pierwsze dwie i p贸艂 godziny. Jednak偶e na p贸艂tora godziny przed ko艅cem zesp贸艂 otrzyma艂 kar臋 pi臋ciu sekund za niew艂a艣ciwe zachowanie na starcie. To zaburzy艂o strategi臋 zespo艂u i sprawi艂o, 偶e Louis Deletraz, Yiefei Ye i Robert Kubica finiszowali na pi膮tym miejscu. Jednak偶e nadal prowadz膮 oni w klasyfikacji generalnej.

Wygrali zdobywcy Pole Position – G-DRive #26 w sk艂adzie Nyck de Vries, Roman Rusinov i Franco Colapinto. Rosyjski zesp贸艂 popisa艂 si臋 alternatywnym podej艣ciem do strategii, kt贸ra pierwotnie wygl膮da艂a na b艂臋dn膮. Uda艂o im si臋 jednak pokona膰 WRT, a tempa wystarczy艂o tak偶e na powstrzymanie obu samochod贸w United Autosports.

Dodatkowo oba brytyjskie samochody dobrze gra艂y zespo艂owo na torze. To pomog艂o im w pokonaniu WRT i Duqueine Team, kt贸re finiszowa艂o na czwartym miejsciu. Za艂oga Tristiana Gomedy’ego, Memo Rojasa i Rene Bindera systematycznie pi臋艂a si臋 ku g贸rze po starcie z dziesi膮tego pola. W podklasie Pro-Am wygra艂o Racing Team Turkey, kt贸re posiada wsparcie techniczne TF Sport maj膮ce ma艂e do艣wiadczenie w LMP2. Mimo to turecka ekipa znowu finiszowa艂a w pierwszej si贸demce klasy LMP2.

ZOBACZ TAK呕E
Klasyfikacja generalna ELMS. Jak wygl膮da sytuacja w tabeli?

Analiza 4h Le Castellet 2021: Doskonale DKR, s艂odko gorzki wy艣cig Inter Europolu w LMP3

W LMP3 wygra艂 DKR Engineering, kt贸ry przez prawie ca艂y wy艣cig by艂 poza zasi臋giem. Zesp贸艂 powetowa艂 sobie tym samym niepowodzenie ze Spielbergu. Drugie na mecie by艂o #19 Cool Racing, kt贸re dobrze wykorzysta艂o strategi臋. Podium uzupe艂ni艂 prototyp numer dwa United Autosports.

Je艣li chodzi o Inter Europol Competition to s膮 plusy i minusy. Trzynastka nie uko艅czy艂a wy艣cigu po starcie z pi膮tego pola w LMP3 i kolizji z samochodem Spirit of Race po godzinie rywalizacji. Martin Hippe uszkodzi艂 zawieszenie w swoim Ligierze i musia艂 zaparkowa膰 sw贸j samoch贸d na poboczu. To wywo艂a艂o jedyn膮 pe艂n膮 neutralizacj臋, kt贸ra zaburzy艂a nam sekwencje pit stop贸w we wszystkich klasach. Natomiast czternastka wywalczy艂a sz贸ste miejsce po starcie z ko艅ca stawki klasy. Mattia Pasini ponownie zaskoczy艂 mocnym startem i pierwszym stintem. Tu偶 za podium znalaz艂a si臋 si贸demka Nielsen Racing i RLR. Dla Nielsena to by艂 najlepszy wynik w tym trudnym dla nich sezonie. 

Wy艣cigu nie uko艅czy艂 mi臋dzy innymi Team Virage. Samoch贸d polsko-hiszpa艅skiego zespo艂u stan膮艂 w p艂omieniach na niespe艂na godzin臋 przed ko艅cem rywalizacji.

Analiza 4h Le Castellet 2021: Nowy zwyci臋zca, ale Ferrari nadal niepokonane w GTE

W klasie GTE ponownie triumf odnios艂o Ferrari 488 GTE. Znowu by艂 to samoch贸d Iron Lynx,  z numerem osiemdziesi膮tym tak jak w Barcelonie. To mo偶e  budzi膰 w膮tpliwo艣ci odno艣nie efektywno艣ci BoP dla tego zespo艂u. Podium uzupe艂ni艂o Spirit of Race, kt贸re do ko艅ca walczy艂o z Ferrari AF Corse. W trakcie wy艣cigu mieli艣my te偶 kolizj臋 Iron Dames z #93 Proton Competition, kt贸ra finalnie wyeliminowa艂a obydwa samochody w po艂owie wy艣cigu. Do艣膰 艣rednio te偶 spisa艂o si臋 TF Sport, kt贸re uko艅czy艂o wy艣cig na si贸dmym miejscu w klasie mimo startu z Pole Position. Brytyjczycy mieli problemy podczas walki na torze i kilkukrotnie byli zaanga偶owani w kolizje z rywalami.

ZOBACZ TAK呕E
Yiefei Ye o pocz膮tkach w endurance. "To trudniejsze ni偶 si臋 wydaje"

Michelin Le Mans Cup: S艂odycz dla Nielsen Racing

Zesp贸艂 Nielsen Racing nie ma 艂atwego sezonu w ELMS po zwi膮zaniu si臋 z Ligierem. Natomiast dobrze im posz艂a runda na Paul Ricard, kt贸r膮 wygra艂a za艂oga numer 7. Drugie miejsce zdoby艂o COOL Racing #69, kt贸re rusza艂o z dalszej cz臋艣ci stawki. Co ciekawe, drugi samoch贸d, czyli #37 rusza艂 z Pole Position, ale finalnie nie uko艅czy艂 rywalizacji. W klasie GT3 wygra艂a za艂oga Herberth Motorsport, kt贸ra pokona艂a #8 Iron Lynx dzi臋ki optymalnej strategii. Podium w tej klasie uzupe艂ni艂 Iron Lynx z numerem dziewi膮tym.

Czwarty wy艣cig ELMS odb臋dzie si臋 11 lipca na torze Monza. Podczas tej rundy mo偶emy si臋 spodziewa膰 dodatkowych samochod贸w w klasach LMP2 i GTE. Ma to zwi膮zek z tym, 偶e tydzie艅 p贸藕niej WEC r贸wnie偶 jedzie rund臋 na Monzy i start w ELMS mo偶e by膰 dobrym treningiem przed startem w mistrzostwach 艣wiata. 

ZOBACZ TAK呕E
Kalendarz ELMS 2021. Sportscary w wydaniu europejskim

Pe艂ne wyniki trzeciej rundy ELMS z podzia艂em na klasy s膮 dost臋pne tutaj.

5/5 (liczba g艂os贸w: 2)
Skomentuj

Leave a Reply

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *

Reklama