Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Detroit znów zaskoczyło – nowości nie brakowało [cz.I]

Styczniowe targi w Detroit są największą imprezą motoryzacyjną na początku roku. Podczas nich debiutuje wiele interesujących samochodów. Oto przegląd najciekawszych premier.

Opublikowano

w dniu

Fot. netcarshow.com / Toyota GR Supra
2 z 2Następna

Ford Mustang Shelby GT500

Topowa wersja kultowego Mustanga to nie tylko najmocniejsza odmiana słynnego muszce cara, ale także najmocniejszy model w całej palecie Forda. Auto bazuje na Shelby GT350, z którym dzieli zresztą silnik. 5,2-litrowa jednostka V8 została jednak gruntownie zmodernizowana. Otrzymała m.in. nowy rozrząd, większe kute korbowody, poprawione układy smarowania i chłodzenia oraz strukturalną miskę olejową z systemem aktywnych przegród. Shelby GT500 otrzymało wielki kompresor o pojemności 2,65 l. Z tego też powodu auto otrzymało większe wloty powietrza z przodu. Silnik rozwija 700 KM i blisko 1000 Nm. Za przeniesienie napędu  na tylną oś odpowiada 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa, zdolna do zmiany przełożeń w mniej niż 100 milisekund. Wał napędowy wykonano z włókien węglowych.

Rywal Challengera Hellcata imponuje osiągami. Shelby GT500 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3 sekundy, a przejechanie dystansu ¼ mili zajmuje mu niespełna 11 sekund.

Fot. netcarshow.com / Ford Mustang Shelby GT500 (2020)

Zmodyfikowano również aktywne zawieszenie MagnaRide. Otrzymało ono lżejsze sprężyny śrubowe czy  zmienioną geometrię. 6-tłoczkowe hamulce Brembo mają aż 420-milimetrowe tarcze. Nabywcy będą mieli do wyboru dwa pakiety dynamiczne. Pierwszy z nich obejmuje górne mocowania zawieszenia i regulowany tylny spoiler, a drugi – 20-calowe felgi z włókien węglowych, opony Michelin Pilot Sport Cup 2, karbonowe tylne skrzydło GT4 i dodatkowy splitter. W tej wersji nie będzie tylnej kanapy. Dla fanów palenia gumy przewidziano funkcję Line-lock, pozwalającą na zablokowanie wyłącznie przednich hamulców.

We wnętrzu znajdziemy wirtualne zegary wyświetlane na 12-calowym ekranie oraz 8-calowy dotykowy wyświetlacz multimediów. Opcjonalnie dostępne będą kubełkowe fotele Recaro, wyścigowe pasy, deska rozdzielcza pokryta włóknem węglowym, zamszowe obicia drzwi czy 12-calowy system audio marki Bang&Olufsen.

Mustang Shelby GT500 trafi do salonów w USA jesienią. Niestety Ford nie planuje sprzedaży tej wersji w Europie.

McLaren 600 LT

Bazujący na modelu 570S cabriolet waży 1297 kg, czyli o 100 kg mniej od pierwowzoru. Wszystko dzięki szerokiemu zastosowaniu włókna węglowego. Auto korzysta z dobrze znanej, podwójnie doładowanej jednostki V8 o pojemności 3,8 l. Rozwija ona 600 KM i 620 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 2,9 s, a prędkość maksymalna dochodzi do blisko 324 km/h. Stylistycznie samochód przypomina pozostałe modele McLarena, w tym właśnie 570S. Więcej o McLarenie 600 LT znajdziecie tutaj.

Fot. McLaren

BMW serii 7 FL

Flagowa limuzyna BMW została poddana kuracji odmładzającej. Auto otrzymało nowy pas przedni z węższymi reflektorami i wielkim grillem, przypominającym X7. Klosze tylnych lamp również przypominają najnowsze modele niemieckiej marki, w tym nową serię 3. Seria 7 zrobiła się nieznacznie dłuższa. Otrzymała także odświeżone multimedia i mocniejsze silniki. Więcej o aucie znajdziecie tutaj.

Fot. BMW

Lexus RC F FL/Track Edition

Lexus poddał swoje coupe modernizacji. Auto otrzymało zmieniony pas przedni w stylu LC500 i nowe tylne światła. W celu redukcji masy zastosowano wydrążone tylne półosie zamiast pełnych, a z przodu zmniejszono kolektor dolotowy i kompresor klimatyzacji. W zawieszeniu użyto elementów z aluminium. Zastosowano sztywniejsze tuleje wahaczy. Bardziej sztywne są także mocowania drążka kierowniczego oraz silnika. 5-litrowa jednostka rozwija 463 KM i 520 Nm. RC F otrzymał także nowe opony Michelin Pilot Sport 4S oraz elektroniczną kontrolę startu, dzięki czemu przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s. Zmodyfikowano też charakterystykę 8-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów.

Fot. netcarshow.com / Lexus RC F Track Edition (2020)

Wraz z odświeżonym Lexusem RC F zadebiutowała jego specjalna odmiana Track Edition z poprawioną aerodynamiką. Z przodu dodano lotki z włókna węglowego, z którego wykonano też tylny spoiler. Auto jest lżejsze od przedliftingowego RC F o 80 kg. Włókno węglowe użyto także do wykonania dachu, maski, przegrody między tylnymi siedzeniami oraz do wzmocnień zderzaków. Tłumik i rury wydechowe wykonano z tytanu. W aucie zastosowano hamulce Brembo z tarczami węglowo-ceramicznymi. Produkcja Lexusa RC F i RC F Track Edition rozpocznie się w marcu 2019 r.

Podobał Ci się ten materiał? Polub nas na , aby być z nami na bieżąco!

2 z 2Następna

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama